مشاوره پیش از ازدواج شرق تهران

مشاوره و روانشناسی خانواده و پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج شرق تهران

مشاوره و روانشناسی خانواده و پیش از ازدواج

والدین هلیکوپتری

این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:

 

مادرانی که اجازه نمی‌دهند بند ناف روان کودک از آنها جدا شود


والدین هلیکوپتری به دلیل اضطراب شدید و نشخوارهای منفی روانی که دارند معمولا تمایل دارند همانند زندگی درون رحمی
۹ ماهه، از کودک خود مراقبت کنند و تمام رفتارهای کودک از بازی کردن گرفته تا خواب و خوراک و حتی تنفس وی را تحت کنترل و نظارت خود داشته باشند و اجازه نمی‌دهند بند ناف روان کودک از وی (مادر) بریده و مستقل شود به همین دلیل این کودکان کاملا وابسته، لجباز، پرتوقع، دست و پا چلفتی، مضطرب، پرخاشگر و با اعتماد به نفس ضعیف بزرگ می‌شوند.

کودکانی که والدینی با رفتار هلیکوپتری دارند بعدها در کنترل احساسات و رفتارهای خود دچار مشکل می‌شوند و نسبت به دیگر همسالان خود جسورتر و متوقع‌تر بوده و برخی از آنها دچار احساس سرخوردگی و سرد بودن می‌کنند.

 درگیر و گرفتار بودن والدین هلیکوپتری این هدف را دنبال می‌کنند که مسائل و کارها را مدیریت کنند، برنامه ریزی درست صورت بگیرد، تکالیف درسی به موقع انجام شود، در انتخاب دوست شان نظر بدهند و از فرزندانشان دفاع کنند، این در حالی است که در آینده این کودکان نمی‌تواند به تنهای از خود دفاع کنند.

 این مسائل ممکن است منجر به بزرگسالانی کودک شود تا جایی که دانشجویانی در دوره دکترا که برای ثبت نام در دانشگاه، پدر و مادرشان را همراه خود می آورند، برای مصاحبه استخدامی در یک شرکت یا اداره، با پدر و مادر خود می‌روند و حتی توانایی افتتاح یک حساب بانکی را ندارند و همراه والدین به بانک مراجعه می‌کنند.

 از مهمترین پیامدهای رفتار وسواسی این والدین، سوق دادن کودک به سمت بی‌اشتهایی و اختلال خوردن است، این والدین به دلیل تفکرات ناکار آمد و کودک تلویزیونی ( چاق و تپل، مودب و حرف گوش کن) که در ذهن دارند هر وقت کودک چیزی بخواهد برایش سنگ تمام می‌گذارند و اینجاست که کودک میل و لذت چندانی به غذا خوردن ندارند. کودکان این والدین به شدت در معرض اختلالات اضطرابی، اجبازی و پرخاشگری هستند



شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.