مشاوره پیش از ازدواج شرق تهران

مشاوره و روانشناسی خانواده و پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج شرق تهران

مشاوره و روانشناسی خانواده و پیش از ازدواج

نکته های طلایی رفتار با کودکان و نوجوان

این مطلب توسط تیم مرکز مشاوره آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده :

‍ کودکان و عید دیدنی


قوانین مشخصی برقرار کنید:


قبل از این که به منزل دوستی یا قوم و خویشی بروید انتظارات مشخص خود را به فرزندتان بگویید. مثلا «از تو انتظار دارم که مواظب مبلمان و میز و صندلی ها باشی» یا «از تو می خواهم که به وسایلی که روی میز هست دست نزنی» یا «دویدن در داخل خانه مجاز نیست»



- به کودک بگویید که کجا می روید و چکار خواهید کرد:


 بسیار مفید به نظرمی رسد که شما بطور خلاصه به کودکتان آن چه احتمالا در طی این مهمانی رخ خواهد داد بگویید. مثلا «وقتی آن جا رسیدیم من و بابا و خاله زری و شوهرش در اتاق مهمانخانه به صحبت می نشینیم و چایی می خوریم و تو می تونی با پروین در اتاق او بازی کنی» یا «ما داریم منزل آقای بابایی می رویم که تولد بچه یک ساله شان هست. تو می تونی با سایر بچه ها بازی کنی هر جایی که خانم بابایی اجازه دادند»



- با رمز هشدار دهید:


بهتر است پیشاپیش رمزی را بین خود و کودکتان برقرار کنید تا او بداند که اگر رفتاری نامناسب انجام داد و مادر یا پدر این رمز را به او گفتند او باید بلافاصله کارش را متوقف کند. مثلا به او نشان دهید که اگر شما دست به سرتان می کشید یا انگشتان خود را روی گوشتان می گذارید به این معناست که او باید کاری که درحال انجامش است متوقف کند. به این ترتیب شما می توانید بدون شرمنده ساختنش به او تذکر یا هشدار دهید.



شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.